
Gebitsprobleem
Als Ombudsteam RoodGroen krijgen we een variëteit aan vragen en problemen. Zo meldt zich een al wat oudere dame bij het team. Zij vertelt dat zij door financiële problemen in de Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP) is terechtgekomen en nog meer dan een jaar te gaan heeft voordat zij haar “ schone lei ” zal krijgen. Helaas heeft de dame al enige tijd gebitsproblemen waaraan zij dringend behandeld moet worden. Normaal gesproken zeg je dan dat ze naar een tandarts moet gaan om het probleem op te lossen, een logische stap
Logisch?
Maar wat logisch lijkt is in het geval dat er sprake is van schuldsanering vaak geen vanzelfsprekendheid meer. In dit specifieke geval heeft de vrouw een schuld bij haar ziektekostenverzekering. Dat betekent dat zij niet voor een aanvullende verzekering, zoals een tandartsverzekering, in aanmerking komt. Zij is dus onverzekerd voor tandartskosten. De kosten komen voor haar eigen rekening.
Probleem
Gelukkig hoefde er geen keuze gemaakt te worden. Binnen het netwerk van het Ombudsteam is een weldoener gevonden die de tandartsrekening van 100 euro op zich genomen heeft. Probleem opgelost.
terug